Dålig på att uppdatera...

Svårt att uppdatera när man inte har internet hemma. Dock har jag bokat comhem-tekniker som kommer i helgen, då kommer jag kunna vara lite bättre på de!

Jag har dock inte legat hemma och pillat i naveln sedan sist... jag har tränat riktigt bra!
Här kommer lite från veckans träning:


Träning på SS


100kg Knäböj. Träning hos Daniel Lee, vi körde tunga basövningar och mycket bålstabilitet.


Backträning i hammarbybacken.


Hayes brukar vinna utmärkelsen "veckans torterare"... men den här veckan får han faktiskt bra konkurrens ifrån Daniel Lee som grillade mig på gymmet.

Jobbig människa 1


Jobbig människa 2

Lägenheten ser riktigt bra ut nu, har fått in det mesta och det enda jag saknar är bredbandet...



Flickvännen ingick inte i renoveringen.


Badrummet är grymmast!

Börjar faktiskt bli helt ok i köket. Får fortfarande en del hjälp men nu kan jag trolla fram rätt goda och balanserade rätter!


Mums!

Nu är min match mot totto officiell. Detta står på K-1.se
Kick boxning vs Kung Fu eller Totto Karlsson vs Nisse Widlund? Detta i Malmö på Rumble galan 22 maj
En för Rumble galorna ovanlig, men intressant och omdiskuterad fight som kommer att äga rum i baltiska Hallen den 22:a maj är matchen mellan Totto Karlsson och nisse Widlund.

Totto har inget att vinna men allt att förlora.

 Han har vunnit allt man kan tänkas vilja vinna, 4 VM, 2 EM, oräkneliga SM och har mer än 180 matcher bakom sig. Totto har en meritlista som skulle skrämma de flesta.


Nisse har allt att vinna.

 Nisse som har varit på gång i flera år men aldrig blivit accepterad. Han har ändå  VM-medalj i wushu, SM-titel i både wushu och kickboxning och möter i princip alla som vill. Han behöver möta och vinna mot erkända namn för att etablera sig och tysta sina kritiker.

Mer erkänt än Totto är svårt att hitta. Men det kanske är därför Totto ger bort fördelen av reglerna och ställer sig  i ringen under K-1  mot Nisse.

Tottos styrka ligger i hans pricksäkerhet. Får han hållas på halvdistans så kan han skjuta sönder vem som helst med sina aviga stoppsparkar och precisionsboxning. Nisses svaghet matchar Tottos styrka. Nisse har en öppen defensiv och är lätt att träffa.

Totto har också en förmåga att höja tempot när som helst hela matchen igenom. Precis när Nisse minst behöver det kommer ett temporyck med
kombinationer som träffar, träffar och träffar hela tiden.

Nisses styrka är hans förmåga att gå ut i högt tempo från start och hålla det hela matchen. Dessutom har Nisse klipp i både sparkar och slag
så det gör ont att bli träffad av Nisse.

Många frågor väntar på svar i denna matchen. Har Nisse tätat ihop sin defensiv? Har Totto kvar sin timing och sitt prickskytte?  Har Totto fysiken för tre ronder i topptempo? Kan Nisse utnyttja sin erfarenhet av låga sparkar?

Gammal mot ung. Ringräv mot gröngöling. Etablerad mot uppstickare. 08 mot Bleking. En klassisk match-up!  Vem som vinner? Båda har förmågan så det blir den som vill mest som tar hem det.

Text av
Michael Sjölin


// Nissä

Kommentarer
Postat av: Sofie

Nisse, vilken fin lägenhet!! Har förstått att du ägnat en del tid till renovering. Härligt att se lite resultat! Har även förstått att du erbjudit sängplats till Joel i sommar=) Jag hoppas jag får vara med på ett hörn för att slippa sätta mig på nattbussen efter alla vilda fester jag hoppas ni styr upp i sommar till oss deltidsskåningar som är på besök i huvudstaden. Kanske ses vi när du kommer till Malmö föresten, Joel berättade om matchen. Lycka till om vi inte ses. Kram//Sofie

2009-05-05 @ 21:32:52
Postat av: Nissä

Tack Sofie... som med allt så lönar sig hårt jobb, renoveringen var jobbig men nu e det top notch ;)

Jag kan offra en soffkudde till dig - och självklart kommer vi styra galna fester i sommar, har ju ett par liter att ta igen!

Vi ses i Malmö! Du kommer få en fin och levande present ;)

2009-05-06 @ 16:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0