Söndag/Måndag

Mitt humör har lugnat ner sig sedan i lördags. Skadan i lägenheten verkar inte så farlig och korten kan man alltid fixa tillbaka. Onödigt att ödsla energi på att vara sur. Jag blickar framåt istället!

I söndags samlades vi 10.30 på klubben för att köra sparring. Det var ganska bra uppslutning. Jocke från sthlm muay thai var där och körde, en stark kandidat i -81kg's klassen i SM i thaiboxning som går 28 mars.

Jocke och "Big boy" Tony!

Vi hann köra en 10-12 ronder på en timme innan jag fick avbryta för att hålla sanshou-a och sanshou-b passen.
Jag och Kevin körde en riktig krigar-rond i slutet. Skönt att kunna släppa loss totalt! Alltid bra att träna som man tävlar...


Här ser vi hur jag laddar en vänster rak.

Den träffade perfekt och här en Kevin efter smällen.

;)

Hayes körde coachronder med alla. Han var glad över sina nya lårskydd, så han slipper halta efter alla lowkicks!

Ryktet säger att han har ont ändå...

Idag körde jag på Loyalty muay thai i Fightcenters lokaler. Ola hängde och körde dessutom. Det var fokus på sparring och det börjar kännas väldigt bra. Kondisen funkar fint och min blick och timing känns riktigt bra!

Efter träningen åkte jag till SS där Hayes väntade med piskan.
8 x 3 ronder säck. Mådde inte helt 100, men jag fick knappast åka hem för de.
"Om du ska spy så spy där i hörnet". Tack Hayes.
Efter att ha krigat sönder mig själv på säcken la jag mig i fosterställning. Så sjukt slut!
Jag frågade till och med om jag fick sova över där på mattan.

Train hard, fight easy... 11 april i Uppsala, det kommer smälla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0