Tävling på söndag!

På söndag smäller det. Marscupen i Kickboxning!
Jag kommer gå i antingen -67 eller -63,5. Jag behöver gå två matcher för att kvala till SM 2009 som är i Maj. Har inte tränat eller tävlat i Kickboxning sen i maj förra året. Då var det SM där jag gick i -60. Jag gick tre matcher, där kvartsfinalen och finalen slutade i knockout. Semifinalen tog jag väldigt enkelt. Blev utnämnd till turneringens bästa fighter dessutom så jag har lite att leva upp till nu på söndag! Blir hur som helst kul med nytt motstånd i ny viktklass!

Flying Frontkick i huvudet i semifinalen.


Knockout i kvartsfinalen





Knockout i finalen


Jag och Hayes med bästa fighterpriset! och lite champagne såklart...

Det bästa minnet av resan till göteborg och SM 2008 var ändå kvällen då vi festade... vilken kväll!

Thabo med sitt bästa partyhumör!


Jag, Jossan, Halldén, Lee, Julle, Thabo, Stina och Hayes - dreamteam!


Fokuserade ögon?

Helt underbart att tävla på dagen och på kvällen festa (då man ofta har haft alkoholuppehåll), blir alltid sjukt skoj då!

Att jag går i högre viktklass nu beror på att hade ett uppehåll från kampsporten efter EM (oktober - januari) och körde mycket på gymmet och gick upp 6kg. Nu är jag mycket starkare och stabilare och har mycket bättre tryck bakom slagen.

Veckan har varit riktigt riktigt tuff. Dels lägenheten som är en ständig huvudverk och ångestbomb. Hayes har även kört hårt med mig. Eftersom jag har problem med benhinnorna kör vi crosstraining istället för löpband, men det funkar riktigt bra.

Igår kväll vid 21.30-22.45 körde vi 15 ronder mitsträning. Jag blev knappt trött trots högt tempo, har riktigt bra kondis nu! Kommer kunna gå in och ösa 100% på söndag...

Kom gärna dit! De är många från Södermalms Shaolin som ställer upp; Jag, Tony, Björn, Kevin, Dannys, Hussein, Farzad, Elise, Chatarina, Bobo... hmm har säkert glömt några men det kommer bli grymt!

Stockholmsvägen 116 G. Combat Academy Täby IF. Matcherna börjar 10.00 och det kostar 50kr att gå in.
Be there ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

så feting nice att du har blogg!!! verkligen soft att följa

2009-03-21 @ 19:06:49
Postat av: bror

bra att du har hänvisat till fel hemsida din dyslektiker. Det stavas "strength".

2009-03-22 @ 08:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0