Maxpuls-test!

Klockan 07.00 på Balance mötte jag upp Kevin och Hayes för att köra igång med maxpulstestet. Testet är till för att (som man kan förstå utav namnet) få fram vad man har för maxpuls, för att sedan kunna lägga upp övningar och intervaller då man t.ex ska ha 90% av sin maxpuls under en viss tid.
Efter 5 min uppvärming började testet. Hayes stod brevid mitt och kevins löpband och höjde succesivt lutningen på löpbandet. Efter 6-7 min var lutningen 15% och efter ett tag var mjölksyran blev outhärdlig. Min maxpuls mättes till 197, vilket borde stämma bra. Vanligtvist brukar man ha 220-ålder för att få fram maxpulsen (vilket skulle blivit 198 för mig)


Ser ganska sliten ut på morgonen!

Vi fortsatte sedan med att köra vanlig intervallträning i 30 min. Dock fick jag chilla lite då vi märkte att min puls var väldigt hög. Har tränat väldigt hårt de senaste dagarna och kanske har pressat kroppen för mycket, vill inte bli sjuk nu!





Hayes antecknar noga i min nya träningsdagbok!

Trodde du skulle vara ett helvete att komma upp 6 på morgonen och åka och träna men det var faktiskt riktigt skönt!
När man väl kom till jobbet kände man sig pigg och fräsh!

Stort tack till Hayes som verkligen ställer upp. Men som han sa idag..."Jag vägrar se dig förlora på något så idiotiskt som dålig kondis."

Nu ska jag iväg och träna igen på SS!

// Nissä

Kommentarer
Postat av: fredde

uppe kl 6 för att träna? aldrig i livet.



grymt bra jobbat maestro :)

2009-03-05 @ 00:16:19
Postat av: fredde

jag menar att jag aldrig skulle vara uppe kl 6 förstås.



jag och mitt svenskat språket.

2009-03-05 @ 00:17:08
Postat av: Nissä

Nä men du är uppe kl 6 för att sy ;)

2009-03-05 @ 09:46:33
URL: http://partyfighter.blogg.se/
Postat av: fredde

skillnaden är att jag då inte gått och lagt mig än :)

2009-03-06 @ 01:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0