Lägenhetsuppdatering!

Jag börjar se ljuset i tunneln.

Jag tror att jag sett den sista vatteläckan nu i lägenheten. Nu har det nya golvet börjat läggas, allt är målat och badrummet har börjat kaklas. All el är dragen och alla uttag och sladdar på plats.
Däremot blev det nya kökskaklet inte helt ok. Det blev litet missförstånd mellan mig och hantverkarna och det blev fel färg på fogen. Jag köper nog nytt kakel som de får sätta upp. Jag vill att allt ska bli perfekt, inget ska få vara halvdant nu när man ändå lägger ner så mycket pengar.

Är en hel del som ska införskaffas, så det är fortfarande inte slut med alla turer till Fredells, Byggole och Bauhaus. Måste även köpa inredning som: hyllor, lampor, matta, soffbord, matbord, stolar, tv-bänk, bestick, talrikar, glas m.m.
Allt blir så jäkla mycket dyrare än vad man trodde....

Men det känns riktigt skönt att det värsta är över i alla fall!

För någon vecka sedan köpte jag en riktigt najs soffa! Jag hittade den på blocket. En nästan helt ny soffa från Bo Concept. Nypris 16.000kr och jag fick den för 3900!
Jag var där med morsan, (hon är en riktigt hård förhandlare). Soffan hade begärt pris 3900. Den trevliga killen som sålde soffan hade ett snyggt soffbord som stod framför soffan. Morsan sa då "4000, men då tar vi med oss bordet, deal?".
Han var översnäll och ville nästan ge med oss bordet för en ynka hundring extra men jag tyckte synd om snubben och sa att han skulle få tänka på saken över natten (skulle ändå hämta soffan dagen efter).





Tjackade även TV igår med pappsen!
Det blev en 46" LCD från Samsung.

Nu är det viktigaste införskaffat - en fet TV och en skön soffa! Ge mig en chipspåse bara, sen är livet perfekt ;)

// Nissä

Kommentarer
Postat av: fredde

jag kommer med chipsen och fettar ner din nya soffa på dirr!

2009-03-25 @ 00:46:17
Postat av: Nissä

åååhh.. glöm inte taco-dip!

2009-03-25 @ 09:31:51
URL: http://partyfighter.blogg.se/
Postat av: Peter

Nice Teve!! full HD ? vad ska du ha för ljudanläggning då ? :-)

2009-03-25 @ 15:48:05
Postat av: Nissä

Yes, full HD! Jag kommer nog köpa en Samsung-anläggning så man slipper massa fjärrkontroller...

http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=133470 den tror jag! =)

2009-03-25 @ 16:39:55
URL: http://partyfighter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är en 17 årig tjej som har tagit beslutet att söka till Idol, i min blogg kan ni läsa min resa dit och mitt liv.



www.starcevic.blogg.se

2009-03-25 @ 16:47:33
Postat av: Anonym

Hur gick det för resten av SS-topteam i söndags i Täby?



Keep it up!

2009-03-25 @ 21:00:22
Postat av: Anonym

Hur gick det för resten av SS-top team i söndags i Täby?



Keep up the good work!

2009-03-25 @ 21:02:48
Postat av: Nissä

Ska skriva om det ikväll om jag hinner!

2009-03-26 @ 09:50:43
URL: http://partyfighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0