Hårdträningen fortsätter!

Jag har aldrig tränat så hårt som jag tränar just nu. Kör jag 2 pass om dagen. Har verkligen 0 fritid just nu... den lilla tid som blir över efter jobb och träning lägger jag på att fixa med lägenheten. Men still... allt känns jäkligt skoj!

Igår efter thaiboxnings-träningen åkte jag till Hayes för 8st 3-minutersronder på säck.
De första två ronderna körde jag boxning och de sista sex ronderna körde vi fullt med slag, spark och knän.
De sista fyra ronderna fick jag inte vila mellan ronderna utan hålla mig aktiv med olika övningar.







Så snabba sparkar så kameran inte hänger med ;)

Jäkligt effektiv träning och jag känner redan hur kondisen börjar bli bra.
Imorse sprang vi 1 mil på balance. Mitt mål var att klara 45 min, även fast jag kände att det skulle bli svårt (har alltid varit sämst på långdistans).
Men med en Hayes stående med träningsdagboken i högsta hugg som antecknade puls och hastighet hela tiden var min vilja väldigt stark att göra honom nöjd. Jag gav verkligen 110% och lyckades springa milen på 40 min och 4 sek.
I slutet mättes min puls till 199 (min maxpuls ska vara 197.....)

Träffade även Nordeas marknadschef på balance, han kom fram och hälsade (han är min kollegas gudfar och visste att jag skulle träna där). Han sa direkt att det är synd att Nordea inte kan sponsra sporter som är så våldsamma.
Ja, annars hade man väl haft sitt på det torra...
Ska tjata lite nästa gång jag träffar honom ;)

Ikväll blir det thaiträningen igen... men efter det ska jag ut en sväng på stan med boysen =) Tjoho!

Kommentarer
Postat av: Bror

Slit inte ut dig! Du måste vila mellan passen, annars kommer du kunna köra i 50 kg-klassen vid nästa tävlingstillfälle.

2009-03-07 @ 16:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0