Hurghada dag 5 - boattrip!

Sjukt slitna och trötta, men vi pallrade oss upp. Ingen träning den här dagen iallafall!
Klockan 9 satt vi på båten och väntade på att den skulle ta oss till paradisön.

Efter ca 40 min ser vi hur havet blir ljusblått och en stor sandö i sikte.

Jag & Kate och spöket laban.

Framme på ön knallar vi runt ett tag, tar en cola uppe i en bar och käkar vår lilla matsäck (vågar inte äta ute - vägrar bli sjuk).


Liiite träning ville vi ha ändå!



Vi hittade sedan en schysst plats att bada på...


Inte helt fel...


Röjjer lite!

Det blev sedan båt tillbaka där vi stannade vid två rev och snorklade. Inte lika fint som jag minns att det var i sharm el sheik när jag snorklade där för 3 år sen, men det var vackert hur som helst. Roligast var när vi skrämde Lee att det kom haj.

Vår härliga "guide" som jobbar på Shade tipsade oss om att onsdagar på little buddah var bra. Hon skulle själv dit och ville att vi skulle komma dit!
Vi åkte därför dit och käkade. Jag fick in en god kycklingrätt och de andra boysen körde någon slags kötträtt. Mycket god mat! Vi fick sedan ett bord precis vid dansgolvet. Vi beställde in lite drinkar och efter ett tag var stället fullt av folk!
Vi röjde på i ett par timmar innan vi bestämde oss för att åka hem å sussa, hade ändå varit en hård dag ;)



Schteekigt ställe! God mat, fin inredning och bra musik!


Lee är typ svart! Babyoljan gör mirakel!


Punggren brände sig rejält under dagen...

Riktigt najs dag och en lika bra kväll!

// Nissä


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0