Helgen - sol, träning och party!

Det blev humlegården i lördags. Henke slog på stort och hade plockat med sin en chockrosa drinkhink fylld med is och rosé. Han hade även med sig jordgubbar... nu kunde ju inte något gå snett!


Min tjejkompis Charly lyckas alltid ha på sig samma outfit som någon av grabbarna... den här gången blev det punggren som fick skämmas ;)

Vem är vem??

Björn kom förbi och delade ut kort på sig själv + visitkort till alla tjejer som satt med oss. Något som han alltid gör. Jag undrar om det funkar?

Bilden är från 2006 - dags för en nyare kanske BJÖRN?

Vi åkte sedan hem till mig hela crewet och hade en liten inflyttningsfest hos mig.
Vi körde på rätt hög musik... efter ett tag får jag ett sms från styrelseordförande som bor under mig:
"Sluta spela värsta kommers-vokal-electromixen och byt till min senaste promomix istället! (Inte något gnäll på volym eller sånt :) ska det vara högt så ska det vara minimaltechno :))"

Hur skönt är inte det sms'et?
Jag gled ner med en Moët-flaska och knackade på. Jag bad om ursäkt för vattenskadorna och gav honom flaskan som plåster på såret. Jag fastnade där i 20min då vi snackade housemusik - han är nämnligen DJ. Han brände en CD som jag lovade att spela istället. Han kom sedan upp och festade med oss ett tag - SKÖN granne!





Hittade ett par riktigt schöna halsband - gangsta style!

Vi hamnade sedan på Ambassadeur. Va helt ok, men jag drog hem rätt tidigt - dubbla pass väntade på söndagen...

Söndag
Vi hade ett litet seminarium på SS som bestod av två pass.
Pass ett var med Roger Pettersson, en av Sveriges mest meriterade boxare höll i ett pass som var väldigt teknik-inriktat. Han är kommentator på viasat när det gäller K1 så han har bra koll på hur boxningen ska anpassad till oss kampsportare.
Vi fick ta del av en massa bra tips och lite hur vi borde träna. Skoj och lärorikt.

Jag, Roger & Kevin

Pass två var med Richard Nordstrand som är en av Sveriges största kampsportsprofiler, med bla ett VM guld i Thaiboxning. Vi körde en del grundteknik och fightingdrillar och avslutade med sparring. Jag hann gå två ronder mot Richard, riktigt kul!

Richard kickar mot Ivve


Kickar lite roundhouse - idag thaistil.

Idag skulle en världspremiär ägd rum... jag skulle tvätta för första gången själv!
Men när jag med osäkra steg mot tvättrummet kom på att jag bokat en tvätt-tid som var i fredags och inte nu på söndagen, åkte jag hem till päronen med en ica-kasse med smutskläder. Morsan var ganska ostolt!

Nu har jag precis smetat i mig en lammfärs-biff och uppskattar päronen och att "komma hem" mer än någonsin.
Nu ska jag tillbaka till lägenheten och lägga mig i soffan och kolla på film. Jag har 80 kanaler på tvn - finns alltid något skoj att kolla på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0