Träningshelg!

I fredags körde vi sanshoupass på SS. Norrmännen var där, dock var deras vassaste killar inte med pga skador. Tråkigt! Men de hade i alla fall med sig några upcomings!


Anders persson instruerade.


Jag tar med Daniel Lee på en flygtur


Maria, Kevin, Björn och en döende Lee.

Vi körde ett rent teknikpass som var rätt lungt.  Jag kände mig rätt kass. Jag har undvikit att träna ren sanshou de senaste 2 månaderna för att jag försöker vänja mig med K1/thai-regler. Det sitter i ryggmärgen att dyka mot benen i sanshou - vilket är livsfarligt i K1/thai där man får knäa. Nu när vi körde kast kände jag mig som en nybörjare, inte skoj.
Men det är en färskvara... ge mig 2v sanshou och jag är tillbaka i min EM form.

Kvällen gick till att flytta soffa, säng och skåp från pojkrummet till lägenheten. Punggren, Nicket och Julle kom förbi som bärhjälp och moraliskt stöd - kändes faktiskt lite konstigt att man inte skulle bo hemma längre. Har ju faktiskt bott i samma hus i dryga 22 år!

Kevin gjorde klart alla spotlights i badrum och fick hjälp av Punggren. Nicket och Julle försöka programera tv'n, det gick mindre bra. Bra försök!

Ni gjorde ert bästa iallafall!


Känner mig sjukt häftig med verktyg!

Camilla kom sedan över. Vi (hon) städade lägenheten till klockan 4 på natten.

Mycket bra jobbat!!!!

Det sög verkligen att gå upp klockan 9 för att köra dubbla pass på lördan. Första passet på dagen var ännu ett teknikpass, med lite mer inriktning på slag/spark. Passet avslutades med lite jobbiga fys-övningar.

Kanske världens jobbigaste sätt att ta sig fram.


Daniel Lee lärde jag flyga även idag!



Efter en lunch vad det dags för pass två. Första delen bestod av drillar och andra delen sanshou-sparring.
Vi körde hårt, sparringen tog musten ur de flesta. Anders Persson spöade på norrmännen riktigt ordentligt... undrar om de vill komma tillbaka efter den uppläxningen!


Anders såg ruggigt ruggigt vass ut trots långt träningsuppehåll!


Jake The Cake vågar inte visa ansiktet för han fick nääääsbloood!


SS Top Team!

Jag hämtade sedan upp lite folk och brände ut till snake city (orminge) där Punggren hade en liten grillferre.

Riktigt mumsigt, speciellt halloumi!


Punggrens och hans nya båge som han ständigt sprang ner till å lekte med.


Grillmästaren!

Jag plockade vuxenpoäng genom att gå ut med Punggrens familjs vovve. Dock var det mer hunden som gick ut med mig, det tog 40 min och jag missade halva middan...
Det var en trevlig kväll. Det slutade med batu & Jacuzzi och slutligen singstar.

Var är tjejerna?


Idag (söndag) körde vi sparring. Vissa klubbar saknades som vi trodde skulle komma men många dök upp och det blev riktigt bra sparring. Kul när det är olika stilar som möts, man lär sig otroligt mycket.



Jag och en kille från Loyalty Muay Thai


Björne försöker dojja Maria i huvudet! Bra där!


Hayes The Case som sa "Vi kör 70% hårdhet i sparringen idag". Själv körde han 110%.

Alla var nöjda och glada! Skönt när folk är ödmjuka och prestigelösa...
Nu är jag helt slut i kroppen. Det blir vilodag imorgon! Tänkte åka förbi löplabbet och köpa nya löparskor.
Idag och ikväll har jag fixat med lägenheten. Den är så sjukt fin nu... ska langa upp bilder sen på hur den ser ut!
Här kommer en iaf!


See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0