Sista träningsdagarna... sen börjar lugnet före stormen!

Hallå!
Har precis avnjutit en lunch som bestod av kycklingfilé (utan glas) med gul curry och ris. Mumsigt!
Det är ju vår ute! Har bestämt mig för att ha liten grillfest imorgon! Blir skojsigt!
Den här veckan blir sista veckan jag kör hårt. I onsdags blev det morgonpass med rodd-intervall, igår körde jag mitsar med jakob en 10 ronden och imorse blev det cyckelintervaller, vilket var brutalt jobbigt. Golvet runt om var täckt av svett, tror aldrig jag blivit så svettig!

Vi (Hayes = alltid med) körde med pulsklocka och vi byggde upp det 35min långa passet såhär:
5 min uppvärming. Därefter 25 min körde vi fullt ös 1min och sedan normalt tempo 1 min. Efter 30sek av fullt ös skulle min puls ligga på 80% av maxpuls och målet var sedan att få upp pulsen till 92%-93% för att sedan under minuten försöka återhämta sig ner till 70%. Vi avslutade sista 5min med att köra 30s/30s intervaller. Tortyyyr!

Hayes, som är ganska snål med att ge en credd, har gett mig mycket credd den senaste tiden. Är han nöjd med hur man tränar och vad man presterar så har man gjort ett bra jobb.

Benen känns bättre nu igen och mitsträningen igår kändes riktigt bra!

Idag blir det AW med min gamla klass, sen blir det stand up på blue moon bar om inga ändringar sker...

Nu ska jag ut å sola lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0