Foten läkte!

Jag fick ett sms av min brorsa imorse: "Du ska bli farbror". Det tog mig ett litet tag innan jag fattade att det var 1a april och att han inte hade förstört sitt liv ännu ;)

Jag har inte brutit foten, den mår hur fint som helst. Dock fick jag lite fina samtal idag.
Först Jill, en träningskompis från Stockholm Kickboxning som oroligt talade in på telefonsvararen. Hur gulligt som helst!
Sen ringde Hayes och frågade hur fan jag kunde bryta foten igår på träningen när vi nu tränat på morgonen utan problem. När poletten föll ner för honom garvade han rätt gött!

Björn Kjöllerström, en annan träningskompis som jag satte en väldigt fin spark på igår, skickade följande: "Två brutna revben...Tack pisse! Blev iaf sjukskriven i 3 veckor o sticker på semester. Ingen fara annars. Kör så det ryker. Mvh b"

Tyvärr var jag redan första-april-härdad och gick inte på den även fast jag hade hoppats på att just den storyn stämde! ;)

Nu börjar det dra ihop sig för tävlingen. Jag kommer vila sista veckan, med undantag för lite skuggboxning. I måndags vilade jag då jag kände mig lite krasslig efter den hårda träningshelgen. Igår tränade jag elitpasset på Södermalms Shaolin (SS) och körde därefter 30 min mitsträning med vår huvudtränare Fredrik Halldén. Jag blev helt slutkört. Fredrik hade ett par nya "mitsar" - ett par vanliga boxningshandskar som har ett par mitsliknande skydd på framsidan av handsken - riktigt bra, då man kan träna anfall och försvar samtidigt på ett väldigt effektivt sätt!


Imorgon bitti ska jag till Naprapaten igen för att fixa till benen lite bättre igen. Förra gången knäckte han rätt mina fötter och min höft, som är anledningen till att jag har så ont i benen. Tydligen har jag kört så hårt så att jag fått låsningar i höften och fötterna så att fötterna har blivit sneställda - som i sin tur gör så att musklerna kring smalbenet måste jobba mycket hårdare för att balansera upp! Det har lätt till att jag fått väldigt väldigt ont.

Nu har han knäckt rätt allt och det känns redan bättre. Dessutom ska jag varje kväll massera in extra starkt tigerbalsam som ska lindra smärtan mer. Det kommer nog inte hinna bli bra till matchen, men så pass bra så att jag kan sparka är nog inga problem!

Idag klippte jag mig. Håret har varit ivägen när man tränat men nu är det kort så man slipper sådana dumheter i matchen. Tänkte först göra något crazy och uppseendeväckande men den skulle nog inte uppskattas på kontoret....

Förövrigt så är det jäkligt skönt att det börjar bli vår och lite värme å sol! Jag och grabbarna har börjat planera sommaren för fullt. Ska bli skönt att inte träna ihjäl sig, och ta en flaska rosé då å då!

Jag och grabbarna, midsommar 2008!

På fredag är lägenheten klar för inflyttning! Langar nog in lite bilder på den i helgen!

// Nissäääää


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0